fredag, december 15

4 månader senare

Ojdå vart tog den tiden vägen?

Eftersom en vän till mig nyligen blivit med blogg kom jag ju på att jag faktiskt har en själv och som jag nog borde skriva lite i. Nu är det nog i och för sig så att ingen legat vaken om nätterna eller slitit sitt hår i undran om vart jag varit hela denna höst. Men ändå liksom.

Har jag nämnt att jag inte tycker om vinter? Inte det? Men har jag nämnt att detta nog är min bästa vinter hittills, just på grund av att det ju inte är en vinter, utan mer en blåsig och evig höst. Men eftersom höstar generellt sätt är bra mycket bättre för hälsan än vintrar så är jag glad. Vi får se hur länge det varar.

Just denna julen har vi i min familj bestämt att vi inte vill ha några julklappar, vi struntar helt enkelt i dem. Vilken enkel och vilken otroligt trevlig grej egentligen. För det finns egentligen bara en sak jag ogillar mer än vinter, och det är stressig julhandel tillsammans med stirriga människor i svettiga butiker. Och allt man får är i alla fall bara några böcker man aldrig orkar läsa och andra mer eller mindre mystiska prylar som huvudsakligen tar upp plats. Prylar är onda, steg för steg äter de upp ens liv tills man helt plötsligt endast lever för prylarnas skull. Så var det väl ändå inte tänkt från början?

Hmm nu ska jag sluta med min rant som det så fint heter hos våra kusiner i väst, jag är ju trots allt prylbög. Ja eller aspirerande i alla fall.

Idag är det fredag, skönt. Undrar vad helgen har för spännande att erbjuda.. På söndag är det i alla fall klassiskt pepparkaksbak hemma hos morsan.

So long

2 kommentarer:

Tildie sa...

Titta du har kommit igång! Wohoo!

Kan faktiskt inte hålla med dig om att det är en bra vinter, jag längtar faktiskt efter snön, dock vet jag faktiskt inte hur bra man skulle tåla kylan efter att ha varit så bortskämd med värme så länge som vi nu har. :/

Kram på dig!

Crazzy sa...

Vinter är det bästa som finns detta ältande emmlan vinter och sommar lessnar man ju på även om blåst ju e trevligt får jag medge. Sommar och sol är någe underbart men det blir inte alls lik aunderbart utan en ordentlig vinter som man kan se tillbaka på å njuta av dess allt dimmigare minne.

Sen angående julklapparna anser jag att det låter som en ytterst duktig å fin idee i teorin du har där. Den bygger ju dock på att du använder alla dina julklappspengar i rent generösa planer utan minsta tanke på att få några prylar för dem.

Må aöö aha en RIKTIGT fucking vit jevla svinkall jul!