torsdag, december 28

I sviterna av julen

Syrran och brorsan var över ikväll och vi hade mycket roligt, lyssnade på dålig musik och kollade på Cars. Den var helt klart över förväntan. Jag kanske borde lära mig någon gång att Pixars filmer faktiskt är riktigt bra och ha lite högre förväntningar.. fast å andra sidan så är det ju alltid trevligt att bli överraskad :)

Måste säga att animeringarna bara blir bättre och bättre, jag skulle inte bli alltför förvånad om den första fotorealistiska animerade filmen kommer inom en 2-3 år. I alla fall om man får tro min idol för tillfället Ray Kurzweil. Av alla saker han uttalar sig om om framtiden har jag faktiskt inte hört någonting om just animerade filmer, men jag är säker på att det är vad han skulle säga.. Mr Kurzweil är en rätt spännande filur men mer om honom någon annan gång.

Hmm just ja det har ju varit Jul också. Som vanligt på julen äter man alldeles för mycket och gör alldeles för lite, men det var riktigt trevligt. Det blev mycket snackande och kollande på gamla konserter, bland annat Live Aid från 85. Riktigt häftiga var U2 och Bono som var helt vild, för att inte tala om Madonna, då 27 bast. DVDn rekommenderas varmt för alla tankningssugna.

Vi spelade ett nytt sällskapsspel också, model TP. "Stockholmsspelet" heter det och handlar mycket riktigt enbart om våran kära huvudstad. Mycket roligt och mycket trendigt, figurerna man kör med är karaktärer som "Stekaren", "Indiebruden" och "Östermalmsdamen". Frågorna var dock en smula svåra men man lär sig en hel del om stan man inte trodde man behövde veta..
Ett ex ska nog inhandlas för att plåga kompisar med :)

Några juleljus i granen blev det inte för mor heller, i alla fall inga elektriska sådana. Jag hade nämligen sönder dem när jag trasslade upp dem i granen, ja eller de hade nog sönder sig själva för inte gjorde jag mycket. De funkade innan jag satte upp dem men uppenbarligen inte efter :) Några nya slingor erbjöd varken Konsum, Ica eller Netto, voine voine.. Hon blev desperat framåt Juldagen och satte i levande ljus istället, crazy!

Kollade på The root of all evil? i helgen också, mycket humoristiskt när Dawkins knallar omkring och muckar med diverse religiösa crackpots. Tyvärr inte heller speciellt djupt. Ungefär som en ateismens Michael Moore.

Snart är det nyår! 2007 låter som en spännande siffra och ett spännande år, undrar vad som väntar när framtiden kommer hit?

S

Inga kommentarer: